Våre instruktører er alltid tilgjengelige, og gir deg individuelt tilpasset treningsveiledning til ditt behov.



Apparattrening
Gruppetrening
Bli Medlem
PT-timer
Rehabilitering





Apparattrening


I våre flotte lokaler finner du en rikholdig utstyrspark for variert styrke- og kondisjonstrening.

Kjernen i individuell apparattrening er å vite hva man skal gjøre, og å utøve det riktig. Alle medlemmer på Bris får grundig opplæring og et individuelt oppbygd treningsprogram. Med god oppfølging fra våre treningsveiledere justeres og tilpasses programmet over tid. 

Nye medlemmer møtes av en kompetent og erfaren treningsveileder, som har DEG OG DINE BEHOV i fokus fra første økt. Samtale om mål og ambisjoner, kartlegging av eventuelle helseplager, InBody kroppsanalyse og enkel fysisk testing danner grunnlaget for ditt første treningsprogram. 

Det er trygt, motiverende, effektivt og variert å trene på Bris.




Pris fra kr. 490,-

 
 




trening kompetanse
Livsglede - trening


Gruppetrening



Spinning

Spinning passer for alle! 
Det er en svært skånsom og effektiv måte for å trene kondisjon. Våre erfarne spinning-instruktører hjelper deg med riktig innstilling av sykkelen, og tilpasset intensitet for ditt utgangspunkt. I vår moderne amfi-sal har hver enkelt instruktør individuell gjennomføring av timen til god musikk. Aktiviteten varierer gjennom året med ca 5 - 12 økter i uken. Hver spinningtime har en varighet på 45 - 75 minutter.

Grupptrening

Saltrening

Soft flow yoga er en myk og mild form for yoga. Alle stillingene gjøres sittende eller liggende. Alle stillingene holdes i flere minutter. Dette gir mulighet for å tøye og styrke den dyptliggende muskulaturen, bindevev og leddbånd. Økta passer for alle, også som restitusjon eller rehabilitering. Timen er for deg som vil jobbe med økt kroppsbevissthet eller bare få et avbrekk fra din hektiske hverdag!

 

Yoga mot stress er en form for yogapraksis som handler om å sette ned tempoet og åpne kroppen, men på en fullstendig avslappet måte. Yoga mot stress er bruken av yogautstyr til å skape avslappende og komfortable positurer som letter avslapning og helse. Ta med varme klær, eget pledd og evt pute. Passer for alle.

  

BodyFlow passer for alle! Det er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør at du blir konsentrert og avspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk. Trening forbedrer bevegeliheten og balansen, reduserer stress og spenninger, forbedrer holdingen din og øker konsentrasjonsevnen og den mentale tilstedeværelse.

 

Yoga for aktive er en noe fysisk og aktiv yogaklasse som består av enkle, men effektiv øvelser. Her jobber vi med å styrke og forlenge muskulaturen i hele kroppen, forbedre balansen samt styrke kjernemuskulaturen. Øvelsene tilpasses hver enkelt deltaker sitt nivå, og passer fint for deg som tror du er for stiv til å være med på yoga! Yoga er en effektiv måte å øke fleksibiliteten i kroppen og forebygge skader på, og er et godt supplement til all trening. Timen krever ingen erfaring med yoga fra før. 


Høypuls - styrke er en skikkelig artig, svett og effektiv økt på 30 minutter, som består av oppvarming, fem pulslåter og nedtrapping. Det jobbes sang for sang med gradvis økning av pulsen, og med enkle stegkombinasjoner, samt noe løp og hopp. Økta kan modereres slik at du kan jobbe nedpå gulvet helt uten hopp, eller sprette i taket om du ønsker det. Deretter kjører vi styrkeøvelser med stang, med vekt på baseøvelser som knebøy, markløft, roing og pushups. Timen avsluttes med gode øvelser for mage og rygg. PS: Husk sko med god dempning. Kom gjerne ferdig oppvarmet til timen!

 

Styrke på stor ball er en styrketime i et roligere tempo, med vekt på styrking av kjerne - og holdningsmuskulatur, balanse og pust. Vi bruker stor fitnessball som arbeidsredskap og ekstra utfordring, og jobber med styrkeøvelser for hele kroppen. Her finner du kjente øvelser som knebøy og utfall - med ball og egen kroppsvekt - og også gode øvelser for mage- og ryggmuskulatur, der vi låner fra pilatessystemet. Du vil gå ut fra timen og kjenne at du har styrket hele kroppen. Kom gjerne ferdig oppvarmet til timen. 

 

Rygg/ nakke med erfarne fysioterapeuter dette er trening som er lavdosert, dvs at det er en enkel og rolig time som passer for de fleste. Fokus er bevegelighet og styrke av muskulatur langs hele ryggsøylen, fra nakke til bekkenområdet. Greie øvelser for de med moderate rygg/ nakkeplager, og god forebygging av slike plager for alle andre!

 

 


Supersirkel er en funksjonell styrketime på totalt 50 minutter. Timen tar for seg øvelser i alle slags former: Kroppsvekt, vektstang, slynge, fitnessball m.m. der alle øvelsene bidrar til å styrke hele kroppen. Treningen er skalerbar og kan alltid justeres etter eget nivå og ønske. Timen inneholder en hoveddel og avslutning. Denne timen er for deg som ønsker effektiv trening med resultater som bidrar til en sterkere og mer funksjonell kropp, samt et friskere hjerte og en bedre hverdagsfølelse.  

 

Styrke, her trener vi funksjonell styrketrening ved hjelp av ulike redskaper; styrkestang, basisball, strikk, hantler m.m. Timen starter med en god strekk, før vi fortsetter med dynamisk oppvarming med uttøyingsøvelser. Øvelsene består av 3-5 sett med 8-12 repetisjoner. En variert og artig time, der du får styrket hele kroppen.  Av hygieniske årsaker - ta med håndkle til timen.

 

"Rett etter jobb" 50 minutt med høyintensiv intervalltrening. Vi gjentar en serie med ulike kroppsvektøvelser to ganger før vi går videre til neste serie. Du kan bruke manualer eller motstandsbånd hvis du vil ha litt ekstra intensitet. Supereffektiv helkroppstrening som fint kan kombineres med styrketimen etterpå. 


Høypuls ekspress er en skikkelig artig, svett og effektiv økt på 30 minutter, som består av oppvarming, fem pulslåter og nedtrapping. Det jobbes sang for sang med gradvis økning av pulsen, og med enkle stegkombinasjoner, samt noe løp og hopp. Økta kan modereres slik at du kan jobbe nedpå gulvet helt uten hopp, eller sprette i taket om du ønsker det. Timen kan gjerne kombineres med styrke på stor ball. PS: Husk sko med god dempning! Kom gjerne ferdig oppvarmet til timen.  


Danse express er en skikkelig svett og effektiv halvtime med ulike danseøvelser. Økta har enkle steg som er bygd opp etter musikken uten krevende kombinasjoner. Vi skal svette og ha det morsomt i en halvtime. Kombineres fint med styrketimen etter på. 

 

Dans er en herlig kondisjonstime med ulike dansestiler inspirert av latinoamerikanske rytmer, litt twist og Rock & Roll, Bollywood m.m. Enkel koreografi hvor vi jobber sang for sang i 55 min. Helt uhøytidelig og befriende, du blir garantert svett, glad og andpusten!

 

Easy styrke er en enkel og rolig styrketime ledes av fysioterapeut med fokus på styrketrening av hele kroppen. Timen er lavdosert og passer fint for deg med milde til moderate smerter i muskel- og skjelettapparatet. Øvelsene består av kroppsvektøvelser og øvelser med enkelt utstyr i sirkeltreningsformat og kan tilpasses den enkeltes nivå. 

 

Seniortrening er en time satt opp for "godt voksne" (65+), med fokus på å forbedre generell styrke i hele kroppen, kondisjon, balanse, koordinasjon og bevegelighet. Treningsøktene er satt opp på en måte slik at du kan justere tempoet etter ditt eget nivå, med øvelser som skal være hensiktsmessige og gjennomførbare for alle. Øktene varierer mye både i valg av øvelser og type trening, slik at du skal få en gjennomtrent kropp, og forbli motivert til videre trening. Instruktørene vil ha stort fokus på god opplæring ved nye øvelser, samt følge opp at teknikken forblir god på de øvelsene som gjennomføres. 





Pris fra kr. 630,- inkl apparattrening






.

Personlig Trener (PT)


Å trene med en personlig trener (PT) innebærer at du har en egen trener som planlegger treningsøkta di og motiverer deg. Treneren sikrer at du får en trygg, effektiv og strukturert gjennomføring av treningsøkten.

Med PT får du bedre treningsutbytte, raskere fremgang og stor variasjon i øvelsene med fokus på funksjonelle øvelser.


Bruk PT for å komme i gang, komme videre eller komme i mål med treningsprosjektet ditt. Avtale med PT gjør også at du får gjennomført trening selv på dager motivasjonen ikke er på topp.

Alle våre Personlige trenere har betydelig kompetanse og erfaring. Tett samarbeid/oppfølging med din egen trener er en viktig faktor for å velge denne tjenesten.

Bruk oss for å nå DINE mål. 




Pris fra kr. 750,- pr. time

Pris kr. 6800,- for 10 timer






Rehabilitering

I løpet av livet vil de fleste oppleve skade/plage med nedsatt funksjonsnivå. Sykdom eller skade setter den fysiske kapasiteten tilbake. Riktig tilpasset trening har godt dokumentert effekt i forhold til de fleste helseplager/symptomer. For kronikere er trening viktig for å bremse / stoppe sykdomsutvikling, bedre funksjon, og å lindre smerter og symptomer.




 

Før operative inngrep er det viktig å styrke og optimalisere muskelfunksjonen rundt skadestedet. Dette gir raskere rekonvalesent og ofte bedre sluttresultat i rehabiliteringen. Vi har kvalifiserte veiledere og instruktører som hjelper deg med denne treningen.





Pris fra kr. 600,- pr. time

 



kompetanse rehabilitering
Livsglede - Rehabilitering

Åpningstider trening

  Åpningstid Bemannet
Mandag  06.00 - 23.00  09.00 - 18.00 
Tirsdag 06.00 - 23.00 09.00 - 18.00 
Onsdag 06.00 - 23.00 09.00 - 18.00 
Torsdag  06.00 - 23.00  09.00 - 18.00 
Fredag  06.00 - 23.00  09.00 - 16.00 
Lørdag  08.00 - 22.00   -
Søndag  08.00 - 22.00  -

Egne åpningstider gjelder for høytider, se info lengre opp.

Bris Trening

Gideonvegen 1
6412 Molde
 71 20 33 00
 post@bris-trening.no
 Bris på facebook
 Bris på instagram

Bris Fysioterapi

Gideonvegen 1
6412 Molde
Åpningstid: 08.30 - 16.00
 71 20 33 00
 fysio@bris-trening.no